2019. augusztus 7., szerda

Sütőnapló (2): Graham-lisztes zsömle

  A szekrényemben sorakozott több zacskó Graham-liszt is, ezért ezt vettem elő. A recept egyszerű, az eredmény - a gyerekek szerint is - a kereskedelemben kapható korpás zsömlére emlékeztet. 


   Frissen nagyon finom, lefagyasztva, és reggelire apránként elővéve is ízletes. (Amíg fő a tojás reggelire, pont kiolvad mellette.)



A receptet itt találtam.
  Hozzávalók (20-24 zsömléhez):

25 g élesztő

4 dl langyos tej

másfél tk só

fél dl olaj

1 ek méz

3 dl Graham-liszt

6-7 dl sima liszt

1 A lisztet elkeverjük a tejben.

2 Hozzáadjuk a sót, az olajat, a mézet és a Graham-lisztet, majd apránként a másik lisztet is, és dagasztjuk, amíg el nem válik a táltól.

3 Konyharuha alatt 45 percig kelni hagyjuk.

4 A tésztát 20-24 darabra osztjuk. Megformázzuk őket, és sütőpapíros tepsin még kb. 30 percig kelesztjük. A sütőt bekapcsoljuk 250 fokra.

5 A középső rácson 8-12 percig sütjük, majd rácsra áttéve hűtjük ki.

  Közben bevallom, volt két kevésbé jól sikerült próbálkozásom is (egy kukoricalisztes lepény és egy tönkölybúzás kifli). Levontam a tanulságot azokból is. (kb. Csak akkor süssek, ha van rá elég időm. A hozzávalók kicserélésével lehet kísérletezni, de az eredmény ilyenkor kétesélyes.) 

  A blogra csak azok a receptek kerülnek fel, amelyeket jónak tartok, és máskor is szeretném őket megsütni.

  Szép napot!

2 megjegyzés:

  1. Oh ja, für Kinder ist es wichtig, dass es so aussieht, wie es im Geschäft ist...
    Aber wertvoller sind natürlich deine Brötchen!

    VálaszTörlés
  2. Na, én is jókor nézelődöm... most csak úgy csorog a nyálam :)
    Nagyon kívánatosan néz ki!

    A sütéssel (és főleg a próbálkozásokkal én is így vagyok: többször nem, mint igen... mármint hogy sikerül...)

    VálaszTörlés