2013. május 1., szerda

TUSAL 5.1. és marcipános-rebarbarás pite


Így néz ki a TUSAL-os poharam, amit ez év január elsején kezdtem. Nem lesz benne annyi, mint tavaly, de azért gyűlnek a fonalvégecskék.


Ez pedig a marcipános-rebarbarás pite egy részlete. Rengeteg rebarbaránk szokott lenni, csak sajnos nem nagyon szereti nálunk senki. Sem a szörpként, sem mártásként nem fogy, és már többféle pite sütésével is próbálkoztam, de egyik sem aratott túl nagy sikert. Ez a pite végre valahára rajtam kívül a négy és félévesnek is ízlik. Az utolsó adag tavalyi, fagyasztott rebarbarából sütöttem.



A tésztához kell:

15 dkg reszelt marcipánmassza
15 dkg hideg margarin vagy vaj felkockázva
1 dl kristálycukor
2,5 dl liszt

Mindezt gyorsan összekeverem, a felét belemorzsolom/nyomkodom egy 24 cm átmérőjű tűzálló tálba, és 175 fokra előmelegített sütőben 7-8 percig sütöm.

Töltelék:

4 rebarbaraszár
1 teáskanál őrölt gyömbér
egy fél dl cukor
1evőkanál étkezési keményítő

Közben a töltelékhez 2 cm-es darabokra elszeletelem rebarbaraszárkat (ha kell, előtte meghámozom, ha fagyasztottat használom, alaposan lecsepegtetem), és összekeverem a többi hozzávalóval. A tölteléket elterítem az elősütött pitén, majd rámorzsolom a tészta másik felét, és 25-30 percre visszateszem a sütőbe.

Fagyival, vaníliaszósszal, tejszínhabbal is finom. Mi csak simán ettük.

A receptet itt találtam.

Jó étvágyat hozzá!

Fidikr

9 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak hangzik :) - rebarbaránk viszont nincs...
    Utoljára az egykori NDK-ban találkoztam vele. Nyelvtanulás céljából kinn voltam egy hónapig, egész júliusban. Iszonyatosan hiányzott a gyümölcs... a család, akiknél voltam, mondta, h az bizony nem nagyon van. Aztán közölték, hogy megérett az eper, eperdzsemet főzünk - 5 szem eper volt a termés, ezt főztük meg egy csomó rebarbara-szárral, az lett az eperdzsem... számomra, akiknek a kertjében egész nyáron megunásig volt gyümölcs, ez hatalmas tanulság volt: ami VAN, azt is meg kell becsülni...
    (bocs, hosszú komment lett :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó sztori:)! Köszönöm, hogy elmesélted. A külföldi utak után az ember mindig kicsit más szemmel nézi a megszokott, otthoni dolgokat.

      Törlés
  2. Rhubarb is a difficult material to find but pie looks so delicious!
    Your Tusal glass is full - well done!
    Hugs

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet. igaz én szeretem a rebarbarát

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem rajongok érte, de ha már van két négyzetméternyi területen, igyekszem felhasználni (meg egy csomót elajándékozok belőle).

      Törlés
  4. Én sem ismerem a rebarbarát. Ezért én is ültettem, de mikor meghallottam, hogy a levele mérgező, gyorsan kiástam. Aztán megbántam.
    Nagyon guszta amit készítettél! A marcipánt bezzeg imádom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rebarbarának valóban csak a szárát szoktam felhasználni, az is zsengén a megjobb. Itt azt mondják, hogy Szent Iván-éj után nem jó leszedni a szárát sem, mert valamilyen sav túlteng benne. Nyár végére a levelek óriásira megnőnek, mint egy óriáslapulevél. De hogy mérgező lenne, azt nem hinném, itt régen minden kertben volt.

      Törlés
  5. Értem. Kicsit eltúloztam. De mivel számomra ismeretlen az ízvilága, könnyen lemondtam róla.Másrészt második évre óriási területet követelt magának. Lehet, újra nekifutok, most már olyan területre ültetve ahol nem zavar. Előnye,hogy évelő.

    VálaszTörlés
  6. Biztos, hogy finom lehet , kipróbálom, csak levesnek meg kompótnak főzöm meg.

    VálaszTörlés