2019. szeptember 1., vasárnap

Sütőnapló (4): Pincés zsömle


  Ebben az esetben hűtős zsömle. A régi szép időkben, amikor az eredeti receptet kifundálta valaki, a hideg pincében kelt a zsömle egy fél napot vagy éjszakát, csak aztán sütötték ki.
 

mehet a hűtőbe (este)



a hűtőből kivéve (reggel)



  A különlegessége abban van, hogy reggel csak elő kell venni, megsütni, és azonnal van reggelire friss zsömle. Azon nyomban a legfinomabb, de lefagyasztva és később elővéve is ízletes.



  Hozzávalók:

  12 g élesztő
  2,5 dl hideg víz
  1 ek olaj
  1 tk só
  1 tk cukor
  6-7 dl búzaliszt (360-420g)

  1 Az élesztőt elkeverjük a hideg vízben és az olajban.

  2 Hozzáadjuk a cukrot, a sót és a lisztet, kidagasztjuk.

  3 Kitesszük a tésztát egy lisztezett deszkára, és tíz gombócot formázunk belőle. A gombócokat sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, és éjszakára betesszük a hűtőbe.

  4 Reggel kivesszük a hűtőből, és a tűzhelyre tesszük, amíg a sütő felmelegszik 250 fokra.

  5 A középső rácson kb. 10 percig sütjük.

  Szép napot!

  Rita


4 megjegyzés:

  1. Igen, ez egy nagyon jó módszer, ha nem tudod mikor fogod megsütni. Én is szoktam így keleszteni tésztát. Az egyik legfinomabb kenyerem is hűtőben kelt.

    VálaszTörlés
  2. A zsömle szuper!!!!
    Barbie hajat kiegyenesíteni simán sütővassal. Én is kaptam az ötletet, de még soha nem használtam: hajmosás után öblítőbe áztatni, utána kifésülni. Valamelyik jó lesz.

    VálaszTörlés
  3. Egy pillanatra meglepődtem a címen, de most már értem :)
    Ínycsiklandóan néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Da muss man vor dem Frühstück nicht zum Bäcker laufen, die liebe Mama hat die Brötchen schon gebacken!

    VálaszTörlés