2021. július 29., csütörtök

Töltött gömbcukkini

   Azzal kezdődött, hogy vettem vetőmagot. De jöttek a nehézségek: az egyik évben ki sem csírázott. A rákövetkező évben kicsírázott, de rossz helyre tettem a kertben, nem fejlődött. Volt olyan év, hogy nem is próbálkoztam vele. Az idén tavasszal mégiscsak adtam még egy esélyt a magoknak (talán már le is járt a szavatossága, meg sem néztem). A két kis palántát a gyerekek régi homokozójába ültettem (földdel keverve, persze), locsolgattam, szedtem róla a csigát... és lám! Először csodaszép, nagy, sárga virágok (már csak ezért is megérte), aztán:

  


  Az elsőt sonkával töltöttem meg, ...



  ... a másodikat maradék bárány fasírttal.

  Roppant egyszerű és praktikus nyári étel, mivel nálunk mindig van olyan maradék a hűtőben, amit fel lehet használni tölteléknek. A lényeg, hogy fűszeres legyen, a cukkini semleges ízéhez az illik a legjobban. Elkészítése minimális erőfeszítést igényel, a sütő pedig a konyhát sem melegíti fel úgy, mint a főzőlap. Mindenképpen felkerül a nyári ételek listájára nálam! Remélem, legközelebb nem öt év múlva lesz ismét a kertben (itt még nem láttam boltban).

  Szép napot!

  Rita

Receptek itt.

5 megjegyzés:

  1. Rita: How wonderful it grew, putting in ham sounds yummy.

    Catherine

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, én még nem is láttam gömbcukkinit!

    VálaszTörlés
  3. Hú de jól néz ki ez a kaja!
    Cukkinit mi magunk porozzuk A női hajtás duzadt, a fiú vékony és mi a kettőt összeérintjük. Eltüntek a méhek.

    VálaszTörlés
  4. Ich gratuliere dir, dass in diesem Jahr die Zuckini gewachsen sind! Und du so ein leckeres Gericht vorbereitet hast!
    Wir haben einige Pflanzen und reichlich mit grünen Zuckinis. So haben wir schon auch verschiedene Speisen gemacht. Ein gutes Gemüse!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de kis helyes! A cukkinivirágot próbáltad már töltve? Nekem régi tervem, de a parányi előkertben még nem mertem kísérletezni cukkinivel.

    VálaszTörlés